onsdag 19. september 2012

Skarp rosa og strikkekafe

 
i denne dorthe-tid
ville jeg strikke en genser til kaja,
mitt fadderbarn.
 
mora ønsket seg grå til henne,
jeg hadde tenkt petrol,
mens jenta ville ha skarp rosa.
 
og da ble det slik!
 
noen fakta:
jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften
fra maria skappel sin blogg.
den finner du ved å trykke her.
 
garn: vivaldi fra garnstudio farge 15
og
 
pinne: 5,5 mm
 
kaja har blitt skolejente denne høsten,
og jeg håper virkelig at den passer henne.
 
jeg la opp 66 masker.
52 riller på for- og bakstykket.
30 masker og 33 riller på armene.
 
nå skal den pakkes fint inn og sendes i posten.
forhåpentligvis vil den varme mitt søte fadderbarn
når det er søvest og regn
på den vakre øyen tustna.
 

 
på mandag blir det høstens første 
strikkekafe.
klokken 19 - 21 i butikken.
 
velkommen!

1 kommentar:

Hilde sa...

Flott den er :)

Tustna <3 Øya i mitt hjerte!