søndag 17. januar 2010

Du store alpakka!



jeg har fått inn fem nye farger i faerytale.
dette er et superlett alpakkagarn.



jeg har også tatt inn baby silk,
disse fem fargene i første omgang.
bare kom med ønsker om andre farger,
så kan jeg ta det inn ved neste bestilling.
dette garnet koses med,
utrolig bløtt og mykt.



jeg strikket en jakke til min datter for 2 år siden
i faerytale med kanter i baby silk.

den brukes fortsatt,
holder seg så fint.
oppskriften står i barnas maskerader nr. 4.


ellers så har jeg supplert med noen farger i de sortene jeg har fra før.


jeg bare vise denne grønne fargen i tynn alpakka.
jeg blir så glad av denne fargen,
og jeg som nesten aldri har hatt et grønt plagg.
drømmer om et grønt blondesjal.........

2 kommentarer:

Lena sa...

Masse flott her Grethe, herlige farger og herlig garn! Og jeg digger også den gressgrønne fargen, den er råflott. Men du, er det en grå pute jeg ser i bakgrunnen av det grønne nøstet? En sånn jeg har sett i interiørblad...? *lyst på* Ha en super uke! Klem

Ellen Karin sa...

Herlig med masse flott nytt garn. :)

Takk for hjelpa på lørdag Grete. Sjalet er nå ferdig strikket, vasket, strukket, tatt i bruk og dokumentert på bloggen. :)

Jeg har lyst på å strikke flere slike sjal jeg i flere farger, for det ble jo så mykt og deilig. :)

Nå er jeg i gang med kopptuer...