torsdag 6. mai 2010

snippskjerf


mange har strikket dette snippskjerfet fra drops design.
mange har strikket det i fabel, mange i delight
og flere og flere i baby merino.
jeg tok med meg garnet hjem til påske,
var nok preget av den gule høytiden.
jeg er ikke en gul person,
men jeg har lyst!
jeg vil bli grønn snart også!


som en effekt brukte jeg faerytale fra du store alpakka.
det ble jeg skikkelig fornøyd med,
og en skulle nesten tro at baby merino og faerytale
har samme fargesjef,
bare se bildet under ;)


jeg heklet en runde med fastmasker før jeg begynte på heklekanten som står i oppskriften.


jeg ble iallefall veldig godt fornøyd med resultatet,
og konklusjonen er at dette er et skjerf man blir glad i.



* * *

3 kommentarer:

HildeS/Frøken Fryd sa...

Kjempeherleg skjerf i nydeleg farge.
Det var nokre delikate fargar du viser her:)))
og kjekt når ein kan kombinere dei forskjellige merkene.
Søt vofs og jente også:)

Inger sa...

Kjempeflott skjerf på en veldig søt jente! Og for en skjønnn liten vovs også - er den deres?

Ellen Karin sa...

Så herlig skjerf. Ser det har blitt skikkelig vår hjemme nå, med både hvitveis og blåveis.

Her i Florida blir det ikke tid til så mye håndarbeid, men jeg har da fått strikket noen omganger på et sjal og heklet noen oldemorsruter til putene mine. Var forresten godt du fikk meg til å kjøpe heklenåler av tre, for metallpinnene og heklenålene måtte inn i kofferten når vi kom på flyplassene. Men trenålene fikk være med inn på flyet. :)