mandag 31. januar 2011

Kjapp lue med kul knapp og fine votter.


denne lua er kjapp å strikke.
kanskje ikke så rart siden den er strikket i
som er det tykkeste garnet jeg har.
pinnestørrelsene er 10 mm. og 15 mm.
jeg bruker litt over 1 1/2 time på lua,
og patentstrikk er lett som bare det.
bare kom innom,
så skal du få lære hvis du ikke kan.
oppskriften til luen finner du ved å trykke
her.


selbuvotter er populært og kult.
denne oppskriften har jeg på kit.
kit er ark med enkeltoppskrifter fra
sandnes garn.
du får kjøpt kit for
kr. 10.00
med oppskrifter på luer, halser, votter, ullbukser osv.
det er lurt å ta en titt i permen på butikken,
masse fint der.
denne uka vil jeg få nye oppskrifter på kit,
da kommer det oppskrifter
på tilbehør i rødt hvitt og blått.

heia norge!

 

lua er pyntet med en knapp fra
snella og petronella.
er den ikke søt?
disse knappene kom like før jul
og er skikkelig nostalgiske.

***
i morgen eller onsdag kommer datoer på strikkekafeene.
følg med:)
men allerede på torsdag skal jeg ha strikkekafe
hos kreftforeningen sine lokaler i
strandgatahamar.
det starter kl. 17,
men jeg kommer ilende etter at jeg har stengt butikken.
du er hjertelig velkommen.

***

da ønsker jeg dere alle en flott uke!

2 kommentarer:

Inger sa...

Superfin lue med flott knapp! Det er så kjekt med sånne prosjekter som er kjappe og strikke :)

Jeg har fått litt "dilla" på selbuvotter og nå fikk jeg lyst til å strikke et par til når jeg ser hvor fine de er i grått og rosa :)

Ha en fin dag Grethe!

Klem

Frøken H sa...

Så nydelig lue! :) Høres kjekt ut at den er kjapp å strikke. Men tror du dette er ei lue en nybegynner kan klare!? ;) Har nemlig nettopp lært meg å strikke litt..

klem Frøken H