søndag 27. desember 2015

sinnasaujakka #desember


for 172 uker siden begynte jeg på sinnasaujakka.
jippi!
jeg var på strikk i ørskaørskogfjellet,
og når jeg er på strikketreff har jeg lov å begynne 
på et nytt prosjekt hver dag.
dette året begynte jeg på 

sinnasaujakka av ann myhre
se her
og 
driftwood av isabell kraemer.
se her


jakka ble liggende lenge siden jeg jeg angra 
på måten jeg strikket vrangbordene på.
men i sommer tok jeg fatt på den igjen.
jeg klipte av vrangborden i halsen 
og rekte opp vrangborden nederst på jakka.
strikket på nytt og ble fornøyd.
ermene ble strikket,
og så lå jakka der... igjen.
for nå skulle jeg prøve meg på å klippe uten å sy.
jakka lå og lå.
hadde egentlig date med hege,
men plutselig var ann myhre der,
og jammen heklet hun kanten for meg.
*stort smil*


kari ville være med på klippeseansen,
og da delegerte jeg like godt klippinga til henne.
:)


jakka ble ferdig til slutt,
det tok bare 39 måneder.

;)


jeg har hatt julebesøk av mor,
og hun har brukt jakka mye.
vi er så enige at den ble kjempegod.
strikket i skikkelig ull ull,
det færøyiske garnet sirri.
jeg selger det i butikken, 
og denne tykkelsen er på 250 meter/100 gr.


kos dere videre!

grethe

Ingen kommentarer: