søndag 1. juli 2012

*nå står itte væla tell påske*


jeg er ferdig med olive'en min.
jeg begynte på den i september 2011
og ga meg ett (1) år på å gjøre den ferdig.
jeg ble faktisk ferdig 3 måneder
før fristen min!

*applaus*

denne er designet av den
flinke
danske designeren
helga isager.
du finner nettsiden hennes,
amimono,
ved å trykke her.
kan ikke se at olive ligger der nå,
men på ravelry finner du den.
trykk her.

jeg brukte tynn alpakka fra dsa,
og den grønne fargen er en utgående farge.
det er ergelig,
for denne friske fargen er ikke så lett å finne.
og - hvorfor synes jeg alltid de utgående fargene
er fine?
(fargen vises ikke riktig på bildet,
den er mye skarpere.)

pytt pytt, jeg kan gå med "gamle" farger jeg.

genseren ble strikket på pinne 3,5 mm
og veier ca. 350 gr.
garn: tynn alpakka farge 158 og 114.

ny uke kommer..... nyt!

 

3 kommentarer:

Ellen Karin sa...

Har endelig skjønt det jeg også at disse Olive-genserne er nydelige. Men et slikt stort prosjekt blir jeg vel aldri ferdig med.... Så jeg får drømme ei stund til. ;)

wigdis sa...

Oliven din ble nydelig Grethe. Det så herlig ut med lange ermer på den, nesten så jeg får lyst til å strikke en til.

Jorunn S. sa...

Veldig, veldig fine farger. KNALLFIN!