søndag 1. januar 2012

Nyttårskavalkade

jeg har gått gjennom strikketøyet mitt i dag,
og ups,
det var en del gitt.

her er ufo'ene mine.


1. sirri-genseren jeg begynte på i romjula.
*
 


2. miyake'n jeg begynte på i 2007.
huff huff....
den er jeg ikke sikker på at jeg blir ferdig med noen gang.
*



3. skjerf i kitten mohair.
sandnes har dessverre tatt denne
herlige
fargen ut av sortimentet sitt.
*



4. jakke til minstejenta.
liten pinne, går så treigt.
bruker heller ikke oppskrift.
*




5. sommergenser som helt sikkert blir ferdig til sommeren.
strikket i mandarin petit.
*




6. olive av helga isager.
strikker den i tynn alpakka fra dsa.
*




7. kragejakken fra nøstebarn.
*



8. fikk plutselig en hals
på pinnene i romjula.
strikket med
en tråd faerytale og en tråd merino ekstra fine.
den blir supergod.
*



9. hals strikket i aran fra artesano.
*



10. genser fra dsa.
har fått en treg start siden jeg manglet diagram og pinner,
derfor har den ligget snart i ett år.

***

det var min lille nyttårskavalkade.
har nok noen "kopptuå" som ligger i vesker rundt omkring.
har også garn til prosjekter jeg fortsatt ikke har begynt på,
men de får ikke være med i kavalkaden;)


skriv gjerne en kommentar
på hvilket prosjekt du tror jeg blir først ferdig med.
tips: ikke skriv nr. 2 :)

godt nytt strikkeår folkens!

butikken er åpen som vanlig fra i morgen.
velkommen!

9 kommentarer:

Dans på roser... sa...

Hei....det hjelper ikke--- nr 2 MÅ du bare gjøre ferdig...SÅ utrolig fin!!

Godt nytt år. Kathrin.

wigdis sa...

du har visst litt på pinnene du også. Jeg tror nok den halsen i Artesano er den som blir først ferdig, den ser deilig ut og jeg gleder meg til å se den.
Godt nytt år Grethe og lykke til med videre telling.

Ellen Karin sa...

WOW - du har jammen mye lekkert på pinnene. Og mange store prosjekter også. Jeg er imponert! Og det er alltid en trøst å vite at vi er flere med mange ting på gang. Godt vi har mange pinner. :)

Jeg tipper på at det nyeste blir ferdig først. Halsen og genseren du begynte på i romjula. :)

Riktig godt nyttår til deg og dine. Gleder meg til flere stikkeopplevelser i 2012. Det blir vel nye strikkekafeer?

Ragnhild sa...

Her blir det mye lekkert - etter hvert;) Tipper på romjulshalsen, jeg! Godt nyttår! Klem

Trines dulpeditter sa...

Oii - kanskje nr 2 blir ferdig hvis flere tipper den???
Den var jo knallfin - så den bøøøør jo bli ferdig! Og genseren til minsta på små pinner skjønner jeg godt du legger til side!!! :-)

Godt nytt år, Grethe!!!!

Trines dulpeditter sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Grethe Oliv Hermann sa...

Nr 8 blir nok først ferdig... Nr 2 kan du jo vurdere å "overdra" til noen andre som vil strikke den ferdig...:-)

Godt nyttår!
Mvh Grethe

Gitte sa...

hei tror nok halsen blir ferdig først. men som fler har hevnt så er nr 2 jo kjempe flott, så den bør jo absolutt bli ferdig. Har selv strikket noe lign. med med armer i, den tok så lang tid at jeg ikke fikk tak i samme innfarging i garn og manglet.. SELVFØLGELIG...CA 1 nøste for å bli ferdig ( litt av siste armen ) MEN tok opp alt og brukt garnet på småprosjektet.
Tror du angrer hvis den ikke blir ferdig .. er kjepe flott. Så kom igjen overrask alle og strikk den ferdig !!

Gitt

Christine sa...

Hei ! Tenker det er en hals som blir ferdig først =) Forøvrig er det kjekt og se at det er flere med mange UFO'er.